Veelgestelde vragen
Over onze winkel
Hebben jullie ook een winkel?
Jazeker!
Naast onze online winkel hebben wij een ‘stenen winkel’. U bent van harte welkom in Rotterdam, op de grens van Kralingen en het Centrum.
RoomRevolution Shop
Admiraliteitskade 90-B
3063 EG Rotterdam
Openingstijden
Wat leuk dat u langs wilt komen! Check onze openingstijden hier.
Bereikbaarheid Openbaar Vervoer
Onze winkel is op 5 minuten loopafstand van metrostation Oostplein.
Hoe kan ik bij jullie shoppen?
U kan bij ons in de winkel in Rotterdam langskomen of u kunt 24/7 in onze Online Shop heerlijk shoppen.
Over betalen
Hoe kan ik bij jullie betalen?
In de winkel kunt u gemakkelijk bij ons pinnen.
In onze webwinkel kunt u gemakkelijk met Ideal betalen.
Over Levertijden
Wat is de gemiddelde levertijd?
De gemiddelde levertijd is 2 tot 3 werkdagen, als het artikel op voorraad is.
Als het artikel niet op voorraad, maar wel leverbaar, dan verschilt de levertijd per artikel. Dit varieert van enkele dagen tot 2 à 3 weken. Zodra wij merken dat de levertijd langer duurt dan u zou verwachten op basis van de informatie op onze website, dan nemen wij contact met u op. Wij houden u ten alle tijden graag op de hoogte.
De levertijd van behang- of stofstalen is vaak wat langer, gemiddeld 2 weken. Maar ook dit verschilt per merk.
Over retourneren
Kan ik een stof- en/of behangstaal retourneren?
Nee dit kan niet.
Het verstrekken van de samples is een service die wij verlenen. De kosten die u in rekening zijn gebracht zijn een tegemoetkoming in de kosten voor deze service. U kunt ze uiteraard retourneren want wij hergebruiken graag materialen in het kader van duurzaamheid maar het is niet mogelijk om het aankoopbedrag voor deze service terug te krijgen.
Kan ik behang terugsturen?
Nee dit kan helaas niet.
Het behang is speciaal voor u besteld bij onze leverancier en is afkomstig uit een specifieke batch uit hetzelfde verfbad. Terugsturen is om deze reden helaas niet mogelijk (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden).
Kan ik stof retourneren?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Als u losse metrages interieurstof (gordijn- of bekledingsstoffen) bij ons heeft besteld, dan is het niet mogelijk om deze terug te sturen. De metrages zijn speciaal voor u besteld en veelal voor u op maat geknipt (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden).
Wat mag ik niet retourneren?
Speciaal voor u bestelde of op maat gemaakte producten mag u niet retourneren. U kunt hierover meer lezen in artikel 10 van onze algemene voorwaarden. Een paar voorbeelden:
Behang en vloerkleden kunt u nooit retourneren omdat deze speciaal voor u besteld worden.
Accessoires (plaids & kussens) kunnen over het algemeen worden teruggestuurd.
Tenzij uitdrukkelijk in de omschrijving van het product staat dat dit niet mogelijk is, omdat het speciaal voor u besteld wordt.
Twijfelt u of een item al dan niet retour mag worden gestuurd? Stuur ons vooraf een mail voor meer informatie: info@roomrevolution.nl
Op die manier voorkomt u mogelijke teleurstelling achteraf.
En met ons advies heeft u grote slagingskans in ons assortiment!
Hoe werkt retourneren?
Bent u niet tevreden over uw product? Is het niet naar uw zin of is het beschadigd? Dat vinden wij heel vervelend. Ons retourbeleid hangt van de situatie af.
STAP 1
Retourzendingen moeten altijd eerst worden aangemeld.
Wij vragen u vriendelijk om ons een bericht per e-mail te sturen. U kunt uw bericht sturen naar info@roomrevolution.nl onder vermelding van:
- Uw naw gegevens zoals vermeld op factuur, en
- Het factuur danwel ordernummer
- Graag horen wij uw reden van retour.
STAP 2
U ontvangt van ons een bevestiging met informatie waar u het product naartoe kan retourneren. Kosten voor retour zijn voor uw rekening.
Wij adviseren u om uw retourzending te verzekeren en aangetekend te versturen. Het risico op vermissing of beschadiging tijdens de zending is voor de klant. Goederen die deels of geheel beschadigd retour bij ons binnenkomen kunnen helaas niet als retour geaccepteerd worden.
STAP 3
Zodra de retourzending is goedgekeurd, ontvangt u het bedrag van het artikel op dezelfde manier als dat u betaald hebt.
Als u heeft betaald met creditcard, dan worden de kosten voor het gebruik van uw creditcard in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.
Wat kost retourneren?
De kosten voor retourneren komen altijd voor rekening van de klant.
Hoe lang duurt terugbetaling bij retourneren?
Nadat de retourzending in goede orde is ontvangen (de artikelen moeten in perfecte staat verkeren) ontvangt u een bevestiging.
Het aankoopbedrag inclusief verzendkosten wordt binnen enkele dagen via dezelfde weg als uw betaling aan ons gerestitueerd. Terugbetaling is uiterlijk 14 dagen na ontvangst retour.
Over behang
Kan ik een staal (sample) bestellen?
Jazeker, dit kan. U kunt bij ons van de merken waar wij dealer van zijn een staaltje/sample opvragen van ieder behang. U kunt daarvoor deze link gebruiken.
Wij vragen een kleine vergoeding voor deze service. De levertijd verschilt per merk maar is gemiddeld 1-2 weken.
Wat is de gemiddelde levertijd?
De levertijd verschilt per merk en is afhankelijk van de voorraad bij onze leveranciers. RoomRevolution houdt zelf geen voorraad, dat zou onmogelijk zijn door de grootte van onze collectie.
De levertijden is voor RoomRevolution als dealer in principe erg kort. Stoffen & behang hebben over het algemeen een levertijd van 2-7 dagen.
Bij bestelling houden wij u altijd op de hoogte van de levertijd. Als dit vermoedelijk langer gaat duren, dan krijgt u op voorhand een bericht van ons.
Ik heb te weinig behang besteld.
Het is geen probleem om extra behang voor u bij te bestellen.
Als u een aanvullende bestelling plaatst, via de webshop danwel e-mail, dan is het verstandig dat u het batchnummer van de gebruikte rol bij de order vermeld. Deze informatie staat op het etiket van de rol die u reeds gebruikt heeft.
Op deze manier kunnen wij uit dezelfde batch met hetzelfde verfbad extra behang voor u bestellen. Zo weet u absoluut zeker dat u geen kleurverschil zult hebben tussen de verschillende rollen.
Ik heb teveel behang besteld.
Het behang is speciaal voor u bij onze leverancier besteld. Op deze manier krijgt u altijd een hoeveelheid behang die uit hetzelfde verfbad komt. Dit is belangrijk ivm de kleur en tegelijkertijd ook de reden dat het niet mogelijk is om behang te retourneren (zie artikel 10 Algemene Voorwaarden).
Echter, iedere situatie is uniek en we zijn altijd bereid in goed overleg met de klant naar een geschikte oplossing te zoeken.
Kan ik behang komen bekijken in de winkel?
Jazeker!
In onze winkel in Rotterdam hebben wij een grote collectie exclusieve luxe behangen. Een groot deel hebben wij ook in onze online shop. Het is altijd goed om een behang in het echt te komen bekijken. Op deze manier kan u de kleuren goed ervaren, immers kleuren op uw beeldscherm wijken altijd af.
Het is ook altijd mogelijk om een staaltje/sample te bestellen om de kleur en structuur ook thuis te ervaren.
U heeft hierdoor een goede verwachting van de kleur en het materiaal van het behang.